آغاز ساخت راه آهن بوشهر_شیراز / طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ برای افزایش جذب گردشگر تدوین شد

راه آهن بوشهر شیراز به عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم جنوب کشور بعد از چند سال توقف مجددا ساخت ان آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مهرداد ستوده معاون هماهنگی امور استانداری بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باید با استفاده از توانمندی‌های حوزه‌های روستایی و عشایری صنعت توریسم را در سطح کشور گسترش دهیم گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر به عنوان یکی از پر ظرفیت‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود، در سال ۹۷ ، توانسیم در جذب گردشگر و توریسم موفق باشیم.

او ادامه داد: استان بوشهر یکی از پر ظرفیت‌ترین استان‌های کشور است به طور مثال در بحث مخازن نفت و گاز و تولید نفت صاحب حرف است و از سوی دیگر در منطقه خارک استان بوشهر ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی وجود دارد.

ستوده با اشاره به اینکه استان بوشهر در سطح کشور از لحاظ کمی و کیفی در حوزه صادرات خرما و همچنین صنعت آبزی پروری رتبه اول را کسب کرده است، گفت: در سطح کشاورزی و محصولات خارج از فصل هم توانسته ایم رتبه‌های بسیار خوبی کسب کنیم.

معاون استانداری بوشهر به بحث تجارت و بنادر تجاری هم اشاره کرد و گفت: بوشهر در حوزه بنادر تجاری قوی و دارای بنادر زیادی است که زمینه ساز جذب گردشگر و توریسم شده است.

ستوده اظهار کرد: در سال ۹۷ با یک اقدام کارشناسی شده صنعت توسعه گردشگری را با عنوان بوشهر توریسم ۲۰۲۲ را تدوین کرده و در حوزه شهری و روستایی اقدامات لازم را در این بخش انجام داده ایم.

ستوده به پروژه مهم ریلی بوشهر شیراز هم اشاره کرد و گفت: این خط راه آهن یکی از مطالبات اصلی مردم به شمار می‌رود که متاسفانه سال‌ها متوقف شده بود، اما با تلاش مسئولان و دریافت مصوبه از شورای عالی اقتصاد شاهد آغاز مجدد پروژه هستیم.

او افزود: سخت‌ترین قطعه این پروژه قطعه ۱۰ است که به دلیل داشتن پل و تونل‌های موجود در شیراز این پروژه آغاز شده، اما امیدواریم در بازه زمانی ۳ ساله این پروژه را به اتمام برسانیم.

ستوده گفت: پیشرفت این خط راه آهن ۱۰ درصد بوده که به دلیل شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها این پیشرفت کند بوده، اما به زودی با پیگیری‌های شدید شاهد افزایش سرعت خواهیم بود.

او با بیان اینکه با راه اندازی این خط ریلی سالانه ۳ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر جابه جا می‌شود گفت: راه اندازی این خط ریلی می‌تواند در جذب توریسم و گردشگر نقش موثری داشته باشد.

ستوده در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مسکنی این استان هم گفت: استارت ساخت مسکن امید زده شده و در حال تکمیل پروژه‌های مسکن مهر که به عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم است هستیم.

او افزود: در حال تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر و همچنین تامین اعتبارات لازم در حوزه مسکن امید در شهر‌های جدید هستیم که امیدواریم به زودی اجرایی شود همچنین ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است و ۲ هزار واحد دیگر هم توسط کمیته امداد احداث می‌شود.

معاون هماهنگی استانداری با بیان اینکه ظرفیت‌های جذب توریسم استان بوشهر را شناسایی کرده ایم گفت: این ظرفیت‌ها باید فعال شود چراکه همزمان با آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر سعی خواهیم کرد از این فرصت جهت جذب گردشگر و توریسم استفاده کنیم.

او افزود: با ایجاد سفر‌های دریایی از عسلویه و همچنین افزایش ظرفیت‌های گردشگری در بنادر بتوانیم از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

ستوده همچنین از آمادگی افتتاح هتل‌های ۵ ستاره در شهر کنگان با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیاد تومانی بخش خصوصی در دهه فجر هم خبر داد.

معاون هماهنگی استانداری بوشهر از افتتاح جزیره نگین با سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با راه اندازی این جزیزه امکان پهلو گیری کشتی‌های بزرگ مقیاس فراهم شده و پس کرانه‌های کانتیتری هم فراهم شده به طوری که آمادگی برای جذب کشتی با ظرفیت‌های بسیار بالا هم ایجاد شده است.

The post آغاز ساخت راه آهن بوشهر_شیراز / طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ برای افزایش جذب گردشگر تدوین شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *